Słowniczek Designera

Wyszukiwanie

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Wszystkie | Najnowsze | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Znaleziona ilość terminów: 12
Persona
opis klienta, decydenta lub opiniotwórcy który pomaga w określeniu jego roli w społeczności, cech i zachowań oraz tego jakie ma problemy i frustracje związane z Twoim produktem

Podejście overlap
dobrze zaprojektowany system łączy w sobie przede wszystkim 3 elementy: odpowiada na potrzeby biznesowe klienta, pozwala użytkownikom realizować ich cele, atrakcyjny design, pozytywne wrażenia estetyczne

Postracjonalizacja
gromadzenie argumentów potwierdzających słuszność dokonanego zakupu

Poznanie obecnej struktury produktu/strategii
analiza wad i zalet obecnego produktu, rozłożenie na części pierwsze jego zawartości i porównanie z innymi rozwiązaniami, poznanie strategii firmy w zarządzaniu produktem, podczas tego procesu stosuje się między innymi analizę SWAT - czyli właśnie analizę silnych i słabych stron w zestawieniu z szansami i zagrożeniami

Pozycjonowanie
sposób komunikowania poprzez producenta potencjalnym odbiorcom zalet produktu, tak aby był on postrzegany jako wyjątkowy i inny niż produkt konkurencji

PR - Page rank
matematyczny algorytm Google, na podstawie, którego obliczana jest ważność znalezionych stron dla każdego zapytania, a także liczbowy efekt działania tego algorytmu

Prawo Fitts'a
czas zauważenia celu to funkcja dystansu i rozmiaru celu

Prawo Hicks'a
czas podjecia decyzji wzrasta wraz ze wzrostem liczby i złożoności wyborów

Prawo Jakobs'a
strona jest bardziej czytelna dla użytkowników, jeżeli działa na tych samych zasadach co inne strony

Prawo Tesler'a
dla każdego stanu lub systemu istnieje ilość złożoności, która nie może być zredukowana

Problem czterech ścian
wykorzystywanie wiedzy osób z określonego, wąskiego grona do podejmowania decyzji

Prototypowanie
jest bardziej szczegółowym tworem niż wireframe, prototyp pozwala na sprawdzenie interakcji z produktem, symuluje interakcje użytkownika z interfejsem, prototyp nie musi odwzorowywać dokładnie całej aplikacji bądź strony. Z prototypów można korzystać wielokrotnie na etapie tworzenia produktu, jest to rozwiązanie o wiele tańsze i oszczędzające znacznie więcej czasu niż tworzenie końcowego produktu i jego poprawki.
Przewiń do góry